Op verzoek van een langdurige klant heeft Singer gekeken naar het gouden tijdperk van Porsche-rallysport in de jaren tachtig en naar legendarische auto’s, waaronder de 911 SC / RS en 959. Dit alles om de beroemde Singer luchtgekoelde 911’s opnieuw uit te vinden, ditmaal geïnspireerd door het World Rally Championship.

Met de nieuwste services van Singer kunnen hun klanten off-road racen, met een Porsche 911 die door Singer is aangepast voor gebruik op elk terrein.

De All-terrain Competition Study is uitgevoerd door Singer, in samenwerking met de gerenommeerde 911 rallyspecialist Richard Tuthill, in reactie op het verzoek van hun klant om aanpassingen aan zijn luchtgekoelde Porsche 911 waarmee de auto offroad kan rijden. racen en om uitgebreide verkenningsmogelijkheden op elk terrein te demonstreren. Om het brede repertoire van de ACS te benadrukken, heeft de klant twee machines in gebruik genomen, een – in Singer’s iconische Parallax White – gericht op snelle woestijnrally’s en een tweede – in Corsica Red – geconfigureerd voor high-speed, high-grip asfaltevenementen en disciplines.

Porsche 911’s, voorbereid door de in het VK gevestigde offroad-wedstrijdspecialist Richard Tuthill, domineren al decennialang de rallyevenementen, met een recente overwinning in de East African Safari Classic 2019, waarmee een opmerkelijke 4e overwinning werd behaald in het slopende 5000 km-evenement in Kenia en Tanzania. Deze successen gaan samen met diepgaande expertise uit de wereld van WRC-wedstrijden en evenementen zoals Parijs-Dakar.

Modificatieservices die zijn ontwikkeld voor de Porsche 911 Reimagined by Singer – All-terrain Competition Study omvatten:

  • Off-road competentie, ontworpen met evenementen zoals de Baja 1000 en Dakar Rally in gedachten, maar geschikt voor een reeks ondergronden
  • Drastisch verhoogde rijhoogte, veerweg en algehele sterkte
  • Carrosseriedelen van koolstofvezel, geschikt voor snelle vervanging en gemakkelijke toegang tot de bodemplaat
  • Permanente AWD
  • Een luchtgekoelde zescilindermotor van 3,6 liter met dubbele turbocompressor en een vermogen vanaf 450 pk
  • Sequentiële racetransmissie met limited-slip differentiëlen voor, midden en achter
0 Shares:
You May Also Like